آموزش حوزه کار و تامین اجتماعی

آیا گزارش بازرسی کارگاهی سازمان تأمین اجتماعی قابل اعتراض است؟

عدم رویت گزارشات بازرسی چه عواقبی را برای کارفرمایان به دنبال دارد ؟ برای رویت و در صورت لزوم ثبت اعتراض به گزارشات بازرسی به کدام سامانه و به چه صورتی باید اعتراض ثبت نماییم ؟

✅ پاسخ از محمد کاظمی کارشناس رسمی دادگستری در حوزه روابط کار و کارگری و بیمه های اجتماعی :

برابر با مقررات ، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ، تمامی گزارشات بازرسی دوره ای خود از هر کارگاه را ، برای کارفرما در سامانه eservices.tamin.ir ابلاغ نماید تا کارفرمایان آن را رویت نموده و از کم و کیف یا به عبارتی از صحت و سقم نظر بازرس با خبر شوند ، تا بتوانند در صورت ثبت گزارش خلاف واقع از سوی بازرس ، در سر مواعد مشخص شده نسبت به آن اعتراض نمایند .
فلذا به کارفرمایان محترم صنف پیشنهاد می گردد هر هفته و بهتر است که هر دو سه روز یکبار به سامانه خود مراجعه و ابلاغیه های خود را مشاهده نموده تا خدای نکرده از ابلاغی بی خبر نباشند و بتوانند در صورت لزوم ، اعتراض خود را ثبت نمایند.
گاها” پیش می آید که در گزارشات بازرسی ، عمدا” یا سهوا” نکاتی بر خلاف واقع از سوی بازرسین ثبت می گردد که اگر کارفرما آن را رویت ننماید و بدان اعتراض ننماید ، این به منزله پذیرش نظر بازرس بوده و عواقبی را برای کارفرما از جمله ایجاد بدهی و امثالهم در پی خواهد داشت و کارفرما بعدها با جرایم غیر قابل جبرانی مواجه خواهد شد لذا تاکید میگردد که جهت جلوگیری از تضییع حقوق خود در سازمان تأمین اجتماعی ، حتما گزارشات بازرسی را رویت نموده و در صورت خلاف واقع بودن یا اشتباه بودن نظر بازرس نسبت به آن در همان سامانه ذکر شده (قسمت ثبت اعتراض به گزارش بازرسی) ، اعتراض خود را با ذکر دلائل و مستندات خود ثبت نموده ، و اسناد و مدارک مربوطه را نیز بارگذاری و ثبت نهایی نمایید.
قابل ذکر است بلافاصله پس از ثبت اعتراض شما در سامانه فوق ،پیامک سازمان تامین اجتماعی برای شما ارسال خواهد شد .

❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر و آموزش نحوه ثبت اعتراض به گزارش بازرسی یا جرایم سازمان تامین اجتماعی و همچنین نحوه اعتراض به آرا هیات تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی می‌توانید در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳
به کارشناس و مشاور حوزه روابط کار و تامین اجتماعی در دفتر اتحادیه ٫ مراجعه نمایید.

☎️ +98 21 9101 4099

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *