مصاحبه ها

مصاحبه آقای رضایی با روزنامه دنیای اقتصاد – ایجاد نخستین مجتمع تخصصی لوستر

دنیای‌اقتصاد : در کشوری مانند چین، شهر تخصصی و مجتمع‌های تخصصی در بسیاری زمینه‌‌‌ها وجود دارد که علاوه بر خریداران آن کشور، تجار و خریداران خارجی نیز بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بر اساس تجارب و سفرهایی که به کشورهای دنیا داشتم به این نتیجه رسیدم که یک مرکز تخصصی در ایران نیز ایجاد کنیم. مالک رضایی، مدیرعامل «استار سنتر» با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: در کشور تجربه ایجاد مجتمع تخصصی مبلمان و لوازم خانگی وجود دارد اما این خلأ در زمینه بازار تخصصی لوستر وجود داشت. «استار سنتر» با همین تفکر ایجاد و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مکان این مجتمع را به گونه‌ای در شهر تهران انتخاب کردیم که دسترسی آن برای سایر نقاط شهر و حتی برای شهرستان‌ها مناسب باشد. مهم‌تر اینکه تجمع و در کنار هم قرارگیری برندهای مطرح تولیدکننده در بخش فروشگاهی و دفاتر اداری به گونه‌ای طراحی شده که به نیاز مصرف‌کنندگان و تجار پاسخ دهد. رضایی که سابقه ٣٥ ساله فعالیت درصنف تولید لوستر را دارد، گفت: این مجتمع در مراحل نهایی احداث و تکمیل بوده و حدودا تا اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد. در احداث این پروژه حدود ١٥٠ میلیارد تومان به صورت سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است و دارای ١٢٠ فروشگاه تجاری خواهد بود.

وی درباره رونق مجتمع‌ها و هایپرهای فروش لوستر در سایر کشورها گفت: در کشورهای دیگر با وجود رواج سیستم‌های اینترنتی فروش همچنان مردم به این فضاهای فیزیکی گرایش دارند تا کالاها را از نزدیک دیده و لمس کنند. شاید برای خانواده‌ها نوعی تفریح نیز باشد. در کشورهای مدرن و پیشرفته مانند کشورهای اروپایی این مجتمع‌ها وجود دارد. وجود این مجتمع می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و مکانی که تخصصی باشد دسترسی را افزایش داده و انتخاب را راحت‌تر می‌کند به همین دلیل می‌تواند در اقتصاد شهر و کشور مفید باشد.

مدیرعامل «استار سنتر» درباره سابقه ایجاد شهرتخصصی لوستر گفت: شهرتخصصی لوستر قرار بود در سال ١٣٩١ در منطقه سلفچگان احداث شود اما متاسفانه نه تنها حمایتی از جانب دولت در این زمینه صورت نگرفت بلکه دست‌انداز نیز در این زمینه ایجاد شد. اتحادیه تولیدکنندگان لوستر تهران تقریبا حدود ۶ ماه است که مستقل شده و قبل از آن یکی از مشکلات این بود که با اتحادیه چینی و بلور تلفیق بود.

لینک خبر: https://donya-e-eqtesad.com/بخش-شرکت-ها-104/3933098-ایجاد-نخستین-مجتمع-تخصصی-لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *